"If you are, you breathe. If you breathe, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow. If you grow, you wish. If you wish, you find. If you find, you doubt. If you doubt, you question. If you question, you understand. If you understand, you know. If you know, you want to know more… And if you want to know more, you are alive…"

среда, 25. април 2012.

10 nacina da nadogradis svoju srecu

Mnogo sam citala o tome i pronasla sam clanak u "O Magazine" bas o tome. Mnogo mi se svidja i volela bi da je toliko jednostavan kao sto pise. Nekada mi se cini da mi mnogo fali da budem srecnija. Ali sada znam,u prirodi je ljudi da tragaju za boljim. To nije lose. Ja sam jako zadovoljna svojim zivotom-uglavnom. Mada eto sada mi se cini da mi fai taj jedan deo. Obicno sam skromna,ali kada sam se odlucila da pisem ovo shvatila sam da nisam bas totalno iskrena prema sebi. Podelicu delove ovog vodica sa vama Nadam se da ce svima pomoci,i meni naravno :)



1. Znam ko sam i volim samu sebe.


Sreca je u nasoj originalnoj prirodi. Odnosno to je ono sa cime smo rodjeni,nije istina da je neko rodjen pod srecnom zvezdom ali istina je da samo ti ljudi tacno znaju sebe. Sto bolje poznajemo sebe-koja su nam interesovanja,sta nas inspirise,od cega smo napravljeni- to cemo biti srecniji.Srecu cemo osetiti tek kada prihvatimo sebe,kada sami sebe zavolimo.Kada prestane da nas uznemiravau obicne stvari.

2. Moje najvaznije veze imaju potpunu moju paznju.


Veze su bitne u svakom zivotu,da li to bilo sa prijateljima,momcima , roditeljima,... Greske koje uvek pravimo su to sto smo preokupirani ostvarivanju srece  da ne uspevamo da damo nase najbolje vreme,energiju i paznju nasim vezama.Trbamo da podsecamo sebe svakodnevno da je sreca u vezama koju stvaramo,u prijateljstvima koju zadrzimo i ljubavi koja postoji izmedju drugih. Ako zelite da budete srecni budite prijatelj. Indetifikujte vase najvaznije odnose i razmislite o tome kako da budete iskren prijatelj vasem partneru,roditeljima,deci... Jos jedan nacin da podignete nivo srece je da postanete najvoljenija osoba koja mozete da budete. Ne postoji razlika izmedju srece i ljubavi,tu se nadam se slazemo.

3.Imam jak osecaj svrhe i ja volim svoj posao


Danas dosta ljudi ide na posao bez osecaja srece. Mozemo povecati svoju srecu tako sto cemo pokusati da radimo sa vise svrhe.Pocnite sa indetifikacijom sta je za vas pravi uspeh,koja je vasa prava vrednost,kako mozemo biti kreativniji i kako mozemo vise uzivati. Samo zapanti da nisi ovde da trazimo srecu nego da je iskusimo i povecamo.

4. Uglavnom biram svoj stav


Od 0 do 10 koliko srecna/srecan si odlucila da budes? Da li mozes da nadjes mesto u svojoj glavi gde ste vec doneli odluku o tome koliko ce danas biti dobar dan,koliko ce biti dobra godina,ili vas zivot? Izzbor je mocna stvar! Vise od svega ili sve nece napraviti razliku u vasem rezultatu srece ukoliko svesno ne izaberete da budete srecni.Zbog toga postavite nameru da budete srecni danas.Odlucite da danas bude mnogo prijatniji dan nego sto ste mislili da bude. Vas rezultat srece raste kada prekinete da jurite srecu i pocnete da birate srecu. Sad znam da je to lakse reci nego uraditi. Ali potrudimo se!

5. Cenim svoj zivot onakav kakav je 


Postoji jos nesto sto moze da poveca nasu srecu. Zahvalnost je jedan od njih. Cudo zahvalnosti je da pomera svoju percepciju do te mere da menja svet koji vidite.Pre nego sto pocnete da vezbate zahvalnost u mraku ste i izgleda kao da malo toga ima za cim mozete da buddete zahvalni.Kada pocnete novo svetlo se pali. Zahvalnost menja mozak,i menja svet oko vas. Kazu da dok nesto ne izgubimo ne mozemo znati koliko nam znaci,zato nemojte dozvoliti da nesto izgubite da bi se zahvalili na tome sto ste ga imali. Mozemo biti zahvalni na sitnicama koje zivot cine laksim,na prijateljima koji su uvek uz nas,na roditeljima koji nas obozavaju... Na cemu ste vi zahvalni? Kome? Da li  mozete da zamislite koliko ce oni biti srecni kada im kazete? Zahvalnost blagosilja i primaoca i davaoca!

6.Dobra sam u "pustanju" bola i razocarenja iz proslosti


Jos jedan od razloga za vecu srecu je oprostaj. Ukoliko se drzimo za nezadovoljstvo ne mozemo biti srecni. Tada smo odlucili da patimo a ne verujem da niko od nas to zeli. Oprostaj sluzi da zaboravite i da budete srecni. Ogorcenost vas drzi u proslosti a oprostaj vas vraca u sadasnjost. KAda oprostite bicete mnogo srecniji.

7.Znam kako da se zabavljam i to i radim


Kada naucimo da uzivamo u nasem zivotu onda cemo biti istinski srecni. Toliko smo preokupirani jurenju srece da smo u opasnosti da zaboravimo kako da uzivamo u svom zivotu.Mozete povecati svoju srecu ako budete mnogo spontaniji danas. Ukljucite se na autopilota,iskljucite kontrole,prestanite da budete razumni, izdajte prijateljsko naredjenje svom superegu i potrudite se da danas imate vise zabave.

8. Staram se o sebi i pazim na svoje blagostanje.


Napravite vreme samo za sebe. Radite ono sto samo vama prija. Razmazite se. To ce takodje poveati vasu srecu. Poslusajte sebe kako se stvarno osecate. Prestanite da budete jaki i pozitivni,pokusajte da budete iskreni prema sebi. Zapitajte sebe "Koje su moje potrebe sada?",i "Kako da budem bolja prema sebi danas?". Ako se bolje odnosite prema sebi vasa sreca ce biti veca.

9.Znam sta me inspirise,podrzava me i daje mi snagu


Ukoliko ste posveceni vasem duhovnom putu vi ste duplo vise sanse da budete "veoma srecni" prema istrazivanjima iz psihologije. Duhovnost vam stvara uslove da vidite da je zivot nesto mnogo vise nego sto vas ego moze da vidi. Ego je u osnovi slika o samom sebi koja razdvaja. Jaka duhovna veza pomaze da se povezete sa onim sto je realno, sa onim sto je sad i ovde i  sa onim sto vam je vec dato. Dnevna duhovna praksa u kojoj uzivate ce vam povecati rezultat srece. Osnovni cilj duhovne prakse- bilo da se radi o  meditaciji, molitvi , jogi- jeste da vam otkloni blokade svesti o sreci koja vec postoji u vama. Ove duhovne vezbe pomazu da se povezete sa samim sobom. To ce vam pomoci da shvatite da je vasa dusa sreca i da ste vi ono sto trazite. Stvarno pomaze!

10.Verujem da je sreca nacin putovanja


Od pocetka vremena duhovni ucitelji uce svoje ucenike da "budu ovde i sada"  i da "uzivaju u trenutku" i "iskoriste dan". Zivot u proslosti ili buducnosti je najveci uzrok nesrece. Kada propustite sadasnjost vi propustate toliko. Ne sada,nema zivota. Vasa sreca je veca sto god ste vise prisutni u sadasnjosti svog zivota.

Izvor: http://www.oprah.com/spirit/10-Ways-to-Increase-Your-Happiness

Нема коментара:

Постави коментар