"If you are, you breathe. If you breathe, you talk. If you talk, you ask. If you ask, you think. If you think, you search. If you search, you experience. If you experience, you learn. If you learn, you grow. If you grow, you wish. If you wish, you find. If you find, you doubt. If you doubt, you question. If you question, you understand. If you understand, you know. If you know, you want to know more… And if you want to know more, you are alive…"

петак, 6. април 2012.

"Nepodnosljiva lakoca postojanja"



Kada sam procitala sve modernije knjige koje sam kupila resila sam da malo zagrebem u maminu biblioteku. Tamo sam nasla Kunderu i privukao me naziv. ISkreno nisam navikla na takve teme i na takvu formu pisanja ali mogu reci da sam donekle razumela knjigu. Kazem donekle jer je moj mozak protestovao nekoliko puta u toku citanja ali bila sam jaca od njega.Prica je smestena u Pragu 1968 godine u vreme komunizma. Prikazuje lakocu i tezinu postojanja i raspravlja o tome sta je pozitivno a sta negatibvno. To je i filozofski i ljubavni roman,stim da pise o nekoj drugacijoj vrsti ljubavi. Kao lakoca prikazani su likovi Tomas i Sabina koji zive za trenutno zadovoljstvo,ne vezani ni za sta,slobodni u potpunosti. A nasuprot lakoci tezina se vezuje za bica i principe,ona je moralna i nju predstavljaju Teresa i Franc. Tomas je covek koji tezi da pronadje trenutno zadovoljstvo,sve sto ga vezuje ga i plasi  i zato ima mnogo ljubavnica koje ga cine slobodnim covekom. Tereza je tomaseva zena koja iako zna za njegova neverstva ostaje sa njim. U stvari napustila ga je jednom i on je posao za njom ali nije prekidao svoje varanje. On je covek koji ne zna sta zeli. Mada Kundera kaze "Covek nikad ne moze znati sta treba da zeli jer zivi samo jedan zivot i nikako ne moze da ga uporedi sa svojim preedhodnim zivotima niti ga u sledecim popraviti" i mislim da pocinjem da se slazem sa njim. JAko jaka recenica! Teresa se totalno razlikuje u zeljama od Tomasa,ona zeli stalnu vezu,bezuslovnu ljubav,i samo svog partnera. Stalno sebe muci pitanjima da li ga dovoljno voli,da li on nju voli,da nije ona kriva? To su pitanja koje mogu samo zakomplikovati vas zivot. I Mislim da je bolje voleti danas najvise,a sta ce te sutra raditi razmisljajte o tome sutra!
Ovo je odlicna knjiga koja tera na razmisljanje o odgovorima na konacna  pitanja, knjoga koja ce vas ostaviti bez reci! Tako pise a sad pravo u biblioteku i na citanje! Zivot je laksi sa knjigom u ruci! Ja vam to garantujem!


Нема коментара:

Постави коментар